27/01/2026 a les 9:30
Rodalies informa:
Informació sobre reemborsaments de Rodalies
A partir d’avui, el servei de Rodalies serà gratuït durant un mes.
Si, a causa de la suspensió del servei, has hagut d’utilitzar transport alternatiu no cobert (com autobusos d’altres operadors), pots sol·licitar el reemborsament de les despeses.
També pots reclamar el retorn dels diners si has pagat un bitllet de Rodalies que no has pogut utilitzar.
Per fer la sol·licitud cal aportar:
– El títol vàlid de Rodalies que no es va poder utilitzar.
– El justificant o rebut del transport alternatiu utilitzat.
Formulari (http://gen.cat/reemborsament)
Gratuïtat del servei de Rodalies
A partir d’aquest dimarts 27 de gener estaran disponibles l’abonament gratuït de 10 viatges, vàlid per a totes les zones del nucli de Barcelona, i l’abonament gratuït de 10 viatges per a serveis regionals, regional exprés i mitja distància.
Si tens un abonament mensual, la validesa del teu abonament es prorrogarà. Quan la gratuïtat s’acabi, podràs sol·licitar l’ampliació a les taquilles i punts de venda.
Avui es pot viatjar sense títol de transport.
26/01/2016 a les 8:10
Rodalies informa de la recuperació progressiva del servei un cop solucionada parcialment la incidència al centre de control de trànsit d’Adif d’aquest matí.
🔗 En aquest enllaç pots descarregar el teu justificant:
https://rodalies.gencat.cat/web/.content/06_Atencio_al_client/Justificants/2026/01_26.pdf
25/01/2026 a les 19:26
Rodalies de Catalunya informa que queda restablert parcialment el servei de Rodalies de Catalunya el dia 26 de gener, el servei romandrà suspès en alguns trams mentre es treballa per a recuperar la circulació ferroviària amb totes les garanties de seguretat.
Viatjar en tren de rodalies serà gratuït durant un mes.
Més informació: https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/article/01_26_Estat_servei
24/01/2026 a les 14:32
Rodalies de Catalunya informa que queda suspès el servei de Rodalies de Catalunya. Els trens que estan en circulació finalitzaran el seu servei en arribar al final del seu recorregut. Es recomana utilitzar mitjans de transport alternatius i evitar desplaçaments.
23/01/2026 a les 08:54
R2 Sud: Circulació amb demores que poden superar els 30 minuts de mitjana al tram de Vilanova i la Geltrú – Barcelona-Est. de França. Incidència per causes operatives derivades de la recuperació del servei.
🔗 En aquest enllaç pots descarregar el teu justificant: https://rodalies.gencat.cat/web/.content/06_Atencio_al_client/Justificants/2026/01_23.pdf
Restabliment progressiu del servei de Rodalies de Catalunya:
R1 Reducció de l’oferta a dos trens per hora i sentit.
Circulació amb demores que poden superar els 30 minuts de mitjana
R4 Tram Martorell Central- L’Hospitalet de Llobregat amb dos trens per hora i sentit.
Circulació amb demores que poden superar els 30 minuts de mitjana
R2, R2 Sud, R2 Nord, i R8 : Circulació sense incidències
R3: Tram La Garriga — La Tour de Carol-Enveig: Circulació sense incidències
Afectacions programades: https://rodalies.gencat.cat/ca/alteracions_del_servei/
R3: Sense servei entre L’Hospitalet de Llobregat i La Garriga fins al maig de 2026
R7: Sense servei fins al maig de 2026
Serveis regionals:
R11, R13, R14, R16 i R17: Circulació sense incidències.
R15 Servei alternatiu per carretera entre Reus i Riba-roja
Servei de rodalia de Tarragona:
RT1 i RT2: Circulació sense incidències
Recomanacions:
* Consulteu els horaris i possibles afectacions del servei de bus exprés abans de sortir de casa.
* Preveieu més temps per al viatge del que sol ser habitual.
* Seguiu els canals oficials dels operadors de transport per a actualitzacions en temps real.
Enllaços d’interès:
https://mou-te.gencat.cat/itinerary
https://rodalies.gencat.cat/ca/inici
La Generalitat de Catalunya informa que s’obren les barreres del túnel del Garraf, a la C-32, per afavorir la mobilitat a causa del tall de la xarxa de Rodalies.
22/01/2026 a les 08:33
AVÍS IMPORTANT: Renfe informa que, en aquests moments, no hi ha servei de Rodalies operatiu.
Continuarem informant de l’última hora tan aviat com disposem de novetats.
21/01/2026 a les 20:53
El servei ferroviari es restablirà de manera gradual a partir de demà, amb afectacions encara vigents en alguns trams
El servei de Rodalies, Regionals i Mitja Distànciaes començarà a restablir demà al matí, de forma progressiva, a partir dels primers trens del dia. Tot i la represa del servei, les autoritats adverteixen que no es garantirà la normalitat durant la jornada.
Queden exclosos del restabliment els trams afectats pels incidents:
- Línia R4, entre Manresa i Caldes
- R4 sud, en el tram afectat
- Línia R11, entre Caldes i Girona
La Generalitat desplegarà un ampli dispositiu d’informadors a les estacions i reforçarà el servei de transport alternatiu, especialment a les zones amb més afectacions ferroviàries.
Situació de la mobilitat viària
Pel que fa a la mobilitat per carretera:
- Es manté la C-32 oberta, amb les barreres del peatge aixecades avui i demà.
- Les Zones de Baixes Emissions (ZBE) de l’àrea metropolitana de Barcelona queden sense efecte fins divendres, amb possibilitat d’ampliació si fos necessari.
- L’autopista AP-7 resta tallada en sentit sud, entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia, a causa del risc estructural derivat de l’accident ferroviari a Gelida. Es preveu que l’afectació pugui allargar-se diversos dies.
S’aconsella utilitzar vies alternatives, especialment:
- L’autopista C-32
- La carretera N-340, pel pas de l’Ordal
- L’A-2 fins a Igualada, enllaçant amb la C-15 fins a Vilafranca del Penedès, i en sentit invers
Les autoritats recomanen reduir els desplaçaments i optar pel teletreball, sempre que sigui possible.
Per a informació actualitzada, es recomana consultar els canals oficials d’Adif, Renfe i Protecció Civil.
21/01/2026 a les 8:58
L’Ajuntament de Cunit informa la ciutadania que, a causa de la suspensió del servei de Rodalies de Catalunya durant el dia d’avui, no és possible desplaçar-se en tren des del municipi fins el restabliment del servei que, segons ADIF, es produirà una vegada reconeguda la infraestructura i comprovat que queda lliure d’obstacles caiguts sobre aquesta després del temporal.
Com a alternativa de transport públic per arribar a Barcelona, es pot utilitzar el Bus exprés, que connecta Cunit amb Barcelona i ofereix un servei directe i regular durant tota la jornada.
Recomanacions:
* Consulteu els horaris i possibles afectacions del servei de bus exprés abans de sortir de casa.
* Preveieu més temps per al viatge del que sol ser habitual.
* Seguiu els canals oficials dels operadors de transport per a actualitzacions en temps real.
Enllaços d’interès:
https://mou-te.gencat.cat/itinerary
https://rodalies.gencat.cat/ca/inici
La Generalitat de Catalunya informa que s’obren les barreres del túnel del Garraf, a la C-32, per afavorir la mobilitat a causa del tall de la xarxa de Rodalies.
