De conformitat amb el que estableix l’article 4 de la Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, emeto el següent informe,
ANTECEDENTS
PRIMER. El que disposa el següent informe, és d’aplicació a tots els pagaments efectuats com a contraprestació en les operacions comercials entre empreses i l’Administració d’aquesta Entitat Local, de conformitat amb el que disposa la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, vigent des del 9 de març de 2018.
Així, segons estableix l’article 198.4 de la Llei de Contractes del Sector Públic:
“L’Administració tindrà l’obligació d’abonar el preu dins dels trenta dies següents a la data d’aprovació de les certificacions d’obres o dels documents que acreditin la conformitat amb el disposat en el contracte dels bens entregats o els serveis prestats.”(…)
En cas de demora en el termini previst anteriorment, l’Administració ha d’abonar al contractista els interessos de demora així com la indemnització pels costos de cobrament en els termes que preveu la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
“ (…) Sense perjudici del que estableix l’apartat 4 de l’article 210 i en l’apartat 1 de l’article 243, l’Administració ha d’aprovar les certificacions d’obra o dels documents que acreditin la conformitat amb el que disposa el contracte dels béns lliurats o serveis prestats dins dels trenta dies següents al lliurament efectiu dels béns o prestació del servei.
En tot cas, si el contractista incomplís el termini de trenta dies per a presentar la factura davant el registre administratiu corresponent en els termes que estableix la normativa vigent sobre factura electrònica, la meritació d’interessos no s’iniciarà fins que hagin transcorregut trenta dies des de la data de la correcta presentació de la factura, sense que l’Administració hagi aprovat la conformitat, si escau, i efectuat el corresponent abonament.”
SEGON. S’acompanya un informe sobre el compliment dels terminis previstos en la Llei 15/2010, de 5 de juliol, per al pagament de les obligacions de cada entitat local, que inclou el nombre i quantia global de les obligacions pendents en què s’estigui incomplint el termini.
En aquest informe es consideren la totalitat dels pagaments realitzats en cada trimestre natural, i la totalitat de factures o documents justificatius pendents de pagament al final del mateix.
TERCER. Sense perjudici de la seva possible presentació i debat en el Ple de l’Ajuntament, aquest informe s’haurà de trametre, en tot cas, als òrgans competents del Ministeri d’Economia i Hisenda.
LEGISLACIÓ APLICABLE
– Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
– Ley 9/2017, de 8 de noviembre, de Contratos del Sector Público, por la que se transponen al ordenamiento jurídico español las Directivas del Parlamento Europeo y del Consejo 2014/23/UE y 2014/24/UE, de 26 de febrero de 2014
A la vista d’això, aquesta tresorera, juntament amb la intervenció, emet el següent,
I N F O R M E
Es detalla a continuació una relació de les obligacions de l’entitat local, en la qual s’especifica el nombre i quantia de les obligacions pendents en què s’estigui incomplint el termini.
L’Informe trimestral contempla la següent informació:
- Pagaments realitzats en el trimestre.
- Interessos de demora pagats en el trimestre.
- Factures o documents justificatius pendents de pagament al final del trimestre.
- Factures no tramitades després de 3 mesos.
1. Pagaments realitzats en el trimestre
Pagaments realitzats en el trimestre | Període mig pag. (PMP) (dies) | Pagaments realitzats en el trimestre | |||
Dintre període legal pagament | Fora període legal pagament | ||||
Núm. Pagam. | Import total | Núm. Pagam. | Import total | ||
Bens corrents i Serveis | 45 | 363 | 463.196,21 | 330 | 1.045.244,00 |
Inversions Reals | 35 | 10 | 24.288,08 | 4 | 7.595,92 |
Altres Pagaments operacions comercials | 18 | 6 | 1.999,64 | 2 | 150,61
|
Operacions pendents aplicar a Pressupost | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Total | 44 | 379 | 489.483,93 | 336 | 1.052.990,53 |
2. Interessos de demora pagats en el trimestre.
Interessos de demora | Interessos de demora pagats en el període | |
Núm. Pagam. | Import total | |
Bens corrents i Serveis | 0 | 0 |
Inversions Reals | 0 | 0 |
Total | 0 | 0 |
3. Factures o documents justificatius pendents de pagament al final del trimestre
Factures o documents justificatius pendents de pagament al final del trimestre | Període mig del pendent de pag. (PMPP) (dies) | Pendents de pagament a final de trimestre | |||
Dintre període legal pag. al final del trimestre | Fora períodeo legal pag. al final del trimestre | ||||
Núm. operacions | Import total | Núm. operacions | Import total | ||
Bens corrents i Serveis | 75 | 112 | 451.467,25 | 63 | 199.175,62 |
Inversions Reals | 33 | 3 | 13.110,24 | 3 | 8.965,91 |
Altres pag.pendents operacions comercials | 52 | 2 | 0,72 | 1 | 2.074,51 |
Operacions pendents aplicar a Pressupost | 46 | 82 | 94.606,38 | 40 | 85.840,53
|
Total | 68 | 199 | 559.184,59 | 107 | 296.056,57 |
4. Factures no tramitades després de 3 mesos
Departament | NIF Tercer | Descripció | Data Reg. | Data Confor. | Dies no tràmit | Import fac. | Motiu No | Estat actual |
tramitació | ||||||||
Mobilitat i Seguretat Ciutada. | A79707345 | FEBRER – CONSUM COMBUSTIBLE I PEATGES PROT CIVIL | 19/03/2018 | 27/03/2018 | 103 | 166,13 | Pendent informe del tècnic responsable | Informada i pendent d’aprovar |
Nº de factures de Mobilitat i Seg.Ciutadana: 1, amb import total 166,13 | ||||||||
Noves Tecnologies | B61943809 | LLICENCIA I ASSESSORAMENT INVENTATC 2018 | 25/01/2018 | 20/03/2018 | 156 | 1.452,00 | Pendent informe del tècnic responsable | Pendent |
A50878842 | SUSCRIPCIÓ MANTENIMENT APLICATIU GESTIONA | 09/02/2018 | 15/03/2018 | 141 | 1.357,78 | Demora entrega informe tècnic | Aprovada en data 5/07/2018 | |
A08668022 | SERVEIS TECNICS TRASLLAT A EDIFICI POLICIA LOCAL | 12/03/2018 | 110 | 440,17 | Pendent conformitat | Pendent | ||
A08668022 | XARXA WIFI BIBLIOTECA | 12/03/2018 | 13/06/2018 | 110 | 1.210,00 | Demora entrega informe tècnic | Aprovada en data 6/07/2018 | |
A08668022 | TIRADA DE FIBRA MONOMODE ESPAI ASSOCIATIU -AJUNTAM | 12/03/2018 | 13/06/2018 | 110 | 955,71 | Pendent informe del tècnic responsable | Informada i pendent d’aprovar | |
B85294916 | RENOVACIO DOMINI TURISMECUNIT.ORG | 27/03/2018 | 11/04/2018 | 95 | 15,72 | Demora entrega informe tècnic | Aprovada en data 6/07/2018 | |
Nº de factures de Noves Tecnologies: 6, amb import total 5.431,38 | ||||||||
Urbanisme | B62465141 | ADQUISICIO MATERIAL DIVERS PER BRIGADA | 07/02/2018 | 143 | 291,14 | Pendent conformitat | Pendent | |
A08865586 | REPARACIÓ VEHICLE BRIGADA.TUB TERMOSTAT | 02/03/2018 | 120 | 171,65 | Fra. Duplicada | Anul·lada 18/07/2018 | ||
B59357707 | FEBRER – INHUMACIÓ, GESTIÓ I ELIMINACIÓ RESIDUS | 08/03/2018 | 114 | 571,85 | Fra. Duplicada | Anul·lada 25/07/2018 | ||
A28303485 | 01/10-31/12/17 MANTEN ASCENSOR PZ CATALUNYA SN | 12/03/2018 | 14/06/2018 | 110 | 242,96 | Demora entrega informe tècnic | Aprovada en data 5/07/2018 | |
B62465141 | ADQUISICIO MATERIAL DIVERS PER BRIGADA | 22/03/2018 | 100 | 555,63 | Pendent conformitat | Pendent | ||
Nº de factures de Urbanisme: 5, amb import total 1.833,23 | ||||||||
Cultura | G43725399 | ACTUACIO “CHIRIGOTAS” CARNAVAL CUNIT 2018 | 28/03/2018 | 94 | 300,00 | Pendent conformitat responsable | Pendent | |
Nº de factures de Cultura: 1, amb import total 300,00 | ||||||||
Esports | G28029643 | GENER – DRETS AUTOR CEM JONCS | 30/01/2018 | 16/02/2018 | 151 | 268,11 | Demora entrega informe tècnic | Aprovada en data 6/07/2018 |
U87718094 | GENER – DRETS AUTOR CEM JONCS | 30/01/2018 | 16/02/2018 | 151 | 317,01 | Pendent informe del tècnic responsable | Pendent | |
A60034733 | ASSISTENCIA TECNICA EN OBRA CEM JONCS | 02/03/2018 | 06/03/2018 | 120 | 213,93 | Demora entrega informe tècnic | Aprovada en data 6/07/2018 | |
Nº de factures de Esports: 3, amb import total 799,05 | ||||||||
Nº FACTURES | 16 | TOTAL | 8.529,79 |