El passat 29 dāoctubre es va celebrar la Taula Mixta dāEducació, Ā la qual estĆ formada per representants de la regidoria dāEducació de la Corporació Municipal i del departament dāEducació de la Generalitat de Catalunya. Lāobjectiu principal dāaquest taula Ć©s lāanĆ lisi de les dades dāescolarització a les escoles dāinfantil i primĆ ria de Cunit, i a lāInstitut Ernest Lluch de Cunit per aquest curs 2019/2020, i alhora determinar la previsió inicial de grups de P3 i 1r ESO pel proper curs 2020/2021.
LāAjuntament ha demanat al Departament que tingui en compte lāincrement de població que sāestĆ produint a Cunit durant els Ćŗltim anys (un 5% el darrer any). A mĆ©s, demana tenir en compte les famĆlies nouvingudes que arriben a Cunit durant lāany, ja que durant els Ćŗltims anys la matrĆcula viva ha sobrepassat totes les previsions realitzades.
El Departament dāEducació de la Generalitat de Catalunya preveu 110 alumnes matriculats a P3 pel proper curs escolar 2020/2021, i per tant proposa mantenir els 5 grups actuals de P3, amb una rĆ tio prevista de 22 alumnes per grup.
En quant a 1r de la ESO, el Departament dāEducació preveu 134 alumnes matriculats a 1r ESO pel proper curs escolar 2020/2021, i per aquest motiu proposa mantenir els 5 grups de 1r ESO. AtĆØs que la rĆ tio mĆ xima de la ESO Ć©s de 30 alumnes/grup, el Departament estima que aquesta previsió inicial Ć©s suficient per donar cobertura a la demanda.
TambĆ© sāha demanat lāincrement de la plantilla de professorat a les escoles de infantil i primĆ ria, atĆØs lāincrement de grups que sāha hagut de dur a terme durant aquest curs escolar.