El conseller dāEducació, Josep Bargalló, ha comunicat als centres educatius que, amb tota probabilitat, el curs es reprendrĆ el pròxim 14 dāabril de manera virtual, davant la prolongació del perĆode de confinament pel Covid19. Dāacord amb la instrucció del Departament dāEducació, lāalumnat de segon cicle dāeducació infantil, primĆ ria, ESO, Batxillerat i formació professional reiniciaran les classes via telemĆ tica a partir del dimarts 14 dāabril, desprĆ©s de Setmana Santa. El Departament assenyala que la docĆØncia sāhaurĆ de fer de forma virtual i lāavaluació tambĆ© serĆ qualificadora, si bĆ© es demana que es revisin els criteris dāavaluació per adaptar-los a les limitacions formatives i personals amb quĆØ sāhagi trobat cada alumne/a.
Aquesta mesura implica que la interacció entre el professorat i lāalumnat es realitzarĆ a travĆ©s de diversos mitjans, ja sigui el correu electrònic o altres entorns virtuals, que permetin enviar documents digitals o fotografies de les activitats realitzades per lāalumnat.
L’ajuntament de Cunit vol garantir la igualtat entre els infants i joves del municipi, evitant que es produeixi una escletxa que faci que els colĀ·lectius mĆ©s vulnerables quedin enrere aquests propers mesos del curs escolar.
I amb lāafany de garantir i facilitar lāaccĆ©s als recursos dāaquest infants i joves de les escoles i lāinstitut del municipi, la regidora dāEducació, Yolanda SĆ”nchez, sāha posat en contacte amb els Serveis Territorials dāEducació de Tarragona, manifestant la seva preocupació pel fet que molt alumnat de Cunit no disposa dāordinador ni de connexió a Internet i que en molts llocs del municipi ni tan sols sāha desplegat la fibra òptica.
La regidora dāEducació sāha posat a disposició del Departament dāEducació per treballar conjuntament i fer un front comĆŗ davant dāaquesta situació tan complicada, amb lāobjectiu de garantir que tot lāalumnat disposi dels mateixos recursos i oportunitats.