Aquest matí s’ha celebrat una nova sessió de la Taula de Mobilitat del Penedès, a la qual hi han assistit alcaldes i representants polítics del territori Garraf i Baix Penedès, i de la Generalitat de Catalunya.

L’alcaldessa Dolors Carreras que hi forma part destaca que “un cop més hem posat damunt la taula la necessitat que els nostres municipis tinguin els mateixos serveis i beneficis que la resta i que els nostres ciutadans i ciutadanes puguin accedir al transport públic en les mateixes condicions que habitants, per exemple, de l’àrea metropolitana de Barcelona”.

Les reclamacions han estat principalment amb l’objectiu de millorar la mobilitat dels municipis a les dues zones de transport públic integrat, però també s’ha fet especial incís en tornar a demanar la gratuïtat del tram Sitges-El Vendrell per tal de disminuïr el volum de vehicles que circulen per la C31.

Pel que fa a l’autopista C-32, s’ha aconseguit un descompte del 5% més en les barreres de Cubelles, per tal de minimitzar l’impacte que tindrà la pujada de l’IPC el dia 1 de gener (un 3,3%). Aquest descompte addicional s’aplicarà igual que fins ara, així serà un total de 75% de descompte en viatges recurrents amb pagament telemàtic.

Des de la Taula de Mobilitat també s’ha demanat un servei de Bus express entre Cunit (des de Calafell) a Barcelona, com a alternativa a Rodalies, i un transport a demanda pel sector logístic de La Bisbal del Penedès, igual que existeix a polígons de l’Alt Penedès, que permet el transport públic a les persones que hi treballen dels municipis de les nostres comarques.

Una altra reclamació ha estat resoldre la discriminació tarifària a Rodalies per zones ,posant damunt de la taula la distribució de les 5 zones fins a St Vicenç del Calders (1 zona fins a Castelldefels i 4 zones fins a St Vicenç, en una distància similar tots dos trams) i que afecten a les poblacions de les zones 2, 3, 4 i 5.
En aquest sentit, s’ha demanat que tant Cunit com Calafell s’integrin a Rodalies de Tarragona igual que ho estan ara El Vendrell i l’Arboç. I en sentit Barcelona, que el Prat de Llobregat sigui parada obligada.
De la seva banda, la Generalitat , també present a la Taula de Mobilitat, ha explicat que està estudiant un transport del Baix Penedès a la Universitat Autònoma de Barcelona atesa l’afluència de joves del Penedès Marítim a aquesta Universitat.

Galeria d'imatges

Comparteix aquesta noticia

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Imprimir
Email