Comparteix aquesta noticia

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on print
Imprimir
Share on email
Email

Des del 15 de juny ja es pot demanar l’Ingrés Mínim Vital, una prestació mensual de l’Estat adreçada a persones o unitats de convivència en situació de risc de pobresa i exclusió social. Aquestes unitats de convivència poden ser: Unipersonals, Unitat de convivència sense menors i unitat de convivència amb menors.

L’INSS posa a disposició 4 maneres d’ obtenir informació:

01 Telèfon gratuït 900 20 22 22.

02 Web de la Seguretat Social:  (Bústia de consultes: IMV preguntes més freqüents)

03 Assistent virtual a la pàgina d’inici de la Seguretat Social.

04 Simulador d’l’Ingrés Mínim Vital

Quina documentació s’ha de presentar?

• Acreditació de la identitat (DNI / NIE)
• Acreditació de la residència legal a Espanya
• Certificat d’empadronament col·lectiu i històric on constin totes les persones empadronades al domicili, i la data d’antiguitat.
• Llibre de família que acrediti la filiació de les persones que formen part de la unitat de convivència.
• Declaració responsable d’ingressos i patrimoni.
• Una altra documentació que pugui ser necessària en determinats casos (sentència de guarda i custòdia, conveni regulador, còpia de la demanda de separació o divorci …)

Com puc presentar la sol·licitud

Pots triar entre 4 canals:
– Formulari amb identificació electrònica
– Formulari sense identificació electrònica
– Correu postal
– Presencialment només amb cita prèvia en un centre d’atenció i informació de la seguretat social

Consultar la guia

Galeria d'imatges