L’ajuntament de Cunit ha celebrat el primer Ple Municipal ordinari de 2022. A continuació s’informa dels acords aprovats.
El primer punt de l’ordre del dia, desprĆ©s de l’aprovació de les actes de sessions anteriors, ha estat l’aprovació del Padró Municipal de Cunit amb referĆØncia a l’1 de gener de l’any 2021 per la seva posterior tramesa a l’Institut Nacional d’EstadĆstica. Les xifres de població resultants de la revisió anual situen Cunit amb 14.081 habitants.
El Ple tambĆ© ha aprovat la modificació de crĆØdit amb un total de 56.447,82 ⬠destinats a la neteja i acondicionament d’espais pĆŗblics i tambĆ© al suport a l’associació cultural Azahara per a tirar endavant un Pla de ConvivĆØncia al municipi.
A mĆ©s, en el Ple d’avui s’ha incoat el procediment de resolució del contracte de concessió administrativa de les instalĀ·lacions de la zona esportiva municipal per incompliment de les obligacions que regeixen el contracte, de conformitat amb el que sāassenyala en els informes del
responsable del contracte i de la Intervenció. TambĆ© s’aprova inicialment la liquidació del contracte, essent lāimport degut a favor del concessionari per part de lāAjuntament de 88.023,56 euros, aixĆ com la incautació de la garantia de 30.050,60⬠constituĆÆda per JOSI
SPORTS, SL.
Des de la regidoria de Tecnologia, Informació i TransparĆØncia, s’ha portat a informació del Ple la memòria del Projecte de WI-FI PĆŗblic. LāAjuntament de Cunit tĆ© com objectiu contribuir a la millora de lāaccĆ©s a Internet de la ciutadania de Cunit i al Ple s’ha donat compte de lāĆŗs que se nāha fet de la subvenció del 2019 del programa Europeu WIFI4EU i de la construcció dāuna xarxa WI-FI dāus pĆŗblic.
La regidoria de Joventut, per la seva banda, ha manifestat al Ple la voluntat de donar continuĆÆtat al Pla Local de Joventut actual amb les estratĆØgies i actuacions pertinents que estan incloses en el document de 2021-2024 coordinades pel Punt d’Informació Juvenil.
Al Ple s’ha donat compte de la valoració de la Campanya Ā«Comprem a Cunit amb els Xecs-descompteā elaborada per la Regidoria de ComerƧ i Consum de lāAjuntament de Cunit.
Pressupost pĆŗblic invertit:
– 44.000,00 euros en concepte de subvenció
– 6.000,00 euros en conceptes de Conveni amb la Cambra de ComerƧ
de Tarragona per a la gestió de la subvenció.
– 7.200,00 euros per a la contractació de lāAplicatiu mòbil.
Total invertit: 57.200,00 euros
Disseny de la campanya: Disposició de 4.400 xecs descompte de 10 euros cadascĆŗ, per fer-ne Ćŗs entre els 39 establiments que, voluntĆ riament, es van adherir. Del total de xecs disponibles sāhan utilitzats 4.199, Ć©s a dir, sāha fet un consum de 41.990 euros en xecs descompte.
PerĆode de Campanya: 11 de novembre ā 12 de desembre de 2021
Impacte induĆÆt: Volum de facturació dels establiments participants en perĆode de campanya: 154.729,95 euros
En termes relatius, lāĆŗs dels xecs a suposat un impacte induĆÆt dāun 18% mĆ©s de compra en els 39 establiments participants, amb una variabilitat important dāacord amb el tipus dāestabliment.
MOCIĆ QUE PRESENTA EL GRUP DāESQUERRA REPUBLICANA DE CUNIT PER DONAR SUPORT AL MODEL DāESCOLA I A LA LLENGUA CATALANA.
Ā«Davant del recent aval del Tribunal Suprem a la sentĆØncia del Tribunal Superior de JustĆcia de Catalunya que obliga tots els centres educatius catalans a fer un mĆnim dāun 25% de les classes en castellĆ , proposem donar suport al manifest de la plataforma unitĆ ria Somescola, aixĆ com recolzar les diferents iniciatives que sorgeixin per donar suport al model dāescola catalana i a la llengua del nostre paĆsĀ»
Votació: 8 regidors/es a favor, 6 abstencions i 3 vots en contra
MOCIĆ QUE PRESENTEN CONJUNTAMENT PELS GRUPS MUNICIPALS DEL PSC, IMPULSEM CUNIT, ERC I EN COMĆ PODEM, PER REFER I REFORĆAR EL CONSENS SOBRE EL MODEL LINGĆĆSTIC DEL SISTEMA EDUCATIU DE CATALUNYA PER MILLORAR LāAPRENENTATGE I ĆS DE LES LLENGĆES EN UN CONTEXT PLURILINGĆEĀ
Votació: PSC, Impulsem Cunit, ERC i En Comú Podem a favor. Ciutadans abstenció