Des de l’inici de l’actual situació a causa de la propagació del Coronavirus, l’Ajuntament de Cunit ha redefinit els seus serveis i ha redreçat la gestió municipal atenent les restriccions marcades per les diverses directrius de la Generalitat de Catalunya i de Govern de l’Estat.

Així, el govern cunitenc està treballant en tots els àmbits, no només els essencials, que es veuen afectats per aquesta crisi: de salut, de seguretat ciutadana i protecció civil, de serveis socials, mediambiental, econòmic…

Tot i haver-se suspès cautelarment els òrgans col·legiats, el Consell d’Acaldia es continua reunint en sessions diàries a través de plataformes digitals.

Dolors Carreras, alcaldessa de Cunit explica que “l’excepcionalitat del moment ens ha obligat a replantejar-nos tot com a administració, amb la màxima prioritat de garantir els serveis essencials a la ciutadania i vetllant pels col·lectius més vulnerables. Com a govern estem treballant a diari resolent situacions i posant sobre la taula totes les propostes que han de permetre minimitzar l’impacte que aquesta crisi sanitària està causant a tots els ciutadans i ciutadanes de Cunit en tots els àmbits de la seva vida quotidiana“.

Què està fent l’Ajuntament?

  • Coordinació Institucional pel seguiment dels esdeveniments.
  • Protecció de la ciutadania: l’Ajuntament de Cunit està treballant en la coordinació dels controls a la via pública perquè es compleixin les restriccions de limitació de circulació (Policia Local i Mossos d’Esquadra).
  • Atenció als col·lectius vulnerables: a través dels Serveis Socials i en coordinació amb el Consell Comarcal, s’està en contacte amb els usuaris i s’estan atenent les necessitats que sorgeixen a través de Protecció Civil i de la Brigada Municipal.
  • Coordinació dels Programes Socials que l’Ajuntament té amb altres entitats com Creu Roja i la Fundació Santa Teresa, com és el cas del servei de Teleassistència i el Bon dia, amb els quals es manté el contacte diari amb els col·lectius més vulnerables.
  • Creació d’un operatiu especial per a garantir la distribució dels lots mensuals del Rebost d’Aliments.
  • Gestió amb el Consell Comarcal de les targes-moneder per la suspensió temporal de les beques menjador.
  • Garantir el servei de recollida de residus, aplicant les mesures de protecció i de prevenció exigides.
  • Garantir que els serveis d’emergència funcionin.
  • Garantir el funcionament dels serveis essencials.
  • Estudiar l’impacte econòmic de la crisi a les famílies de Cunit: està en estudi  l’afectació de la suspensió de tràmits i de terminis a nivell d’impostos, preus públics i taxes municipals.
  • Estudiar l’impacte econòmic de la crisi al teixit comercial i empresarial de Cunit: està en estudi  l’afectació de la suspensió de tràmits i de terminis a nivell d’impostos, preus públics i taxes municipals.
  • Informar a la ciutadania a través dels canals habituals de tota la informació generada.

La informació municipal es pot seguir a www.cunit.cat a través de les xarxes socials de l’Ajuntament oficials a Facebook, a Twitter i a Instagram i també apuntant-se al canal oficial de Whatsapp en aquest enllaç.

Des de la declaració de l’estat d’alarma el passat dissabte 14 de març, el personal de l’Ajuntament està treballant amb sistemàtiques diferents, per continuar garantint la qualitat en els serveis. S’ha adoptat com a majoritària l’opció del teletreball, tant a nivell administratiu com tècnic, i s’han redistribuit tasques. I les atencions a la ciutadania s’està fent via telefònica.

 

 

 

Galeria d'imatges