El Carnaval de Cunit és un dels més emblemàtics del Penedès Marítim i de la Costa Daurada. Aquesta edició comença aquest dissabte 23 amb la Presentació del Rei i la Reina del Carnaval de Cunit i l’anunci de l’autor o autora del cartell del Carnaval. Els actes tornaran dijous 28 i s’allargaran fins a dimecres de cendra, el 6 de març, amb la Rua del Dol.
Un dels actes principals del Carnaval de Cunit, com sempre, serà la Rua de dissabte a la tarda, hi participaran una cinquantena de carrosses i comparses.
Enguany s’ha intentat coordinar les rues de Carnaval dels municipis de Cunit, Calafell, Cubelles i el Vendrell, amb la voluntat de facilitar la participació i assistència en els diferents actes. Les àrees de Turisme d’aquestes poblacions també han creat un pack turístic per tal d’atreure visitants que gaudeixin dels diferents Carnavals de dia i de nit.
Programa d’actes
ACTE PREVIS
Dissabte, 23 de febrer
- 18 h, al Casal Municipal. Presentació del Rei i la Reina del Carnaval de Cunit 2019. Hi haurà una segona funció a les 20 h. Entre les dues sessions es farà el lliurament de premis als guanyadors del Concurs de cartells de Carnaval.
CARNAVAL 2019
Entre els dies 28 de febrer 1 de març al matí , els Reis del carnaval visitaran els centres educatius de Cunit.
Dijous. 28 de febrer
- Els bars de Cunit oferiran la Tapa carnavalesca, amb la coordinació de l’área de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cunit.
- 18 h, Plaça del Casal. Cercavila dels Reis del Carnaval acompanyats de xaranga. Finalitzarà a la Plaça de la Vila amb el discurs poca-solta.
Divendres, 1 de març
- 17:30 h, Pavelló municipal. Festa infantil amb animació.
- 22 h, Pavelló municipal, Ball de Carnaval.
- 23:30 h, Pavelló municipal. Concurs de Coreografies. Seguidament, Ball de disfresses amb DJ.
Dissabte, 2 de març
- Matí exposició de carrosses pels carrers i places del Nucli Antic.
- 18:30 h, des de l’Estació de la Renfe. Rua de Carnaval de Cunit 2019
- 22:30 h (obertura de portes), Pavelló municipal. Gran ball amb el grup de versions Julay’s. En el decurs del ball s’anunciaran els guanyadors de la Rua. A partir de les 0:30 aprox, seguirà la música amb amb sessió de DJ.
Diumenge, 3 de març
- 20:30 h, Pavelló municipal. Sopar de Germanor amb actuació de xirigotes i ball final amb DJ.
Dilluns, 4 de març
- 17 h, Pavelló Municipal. Festa infantil amb batalla de confeti, berenar i animació.
Dimecres, 6 de març
- 17 h, Plaça del Casal. Rua del Dol pels carrers de la població del Nucli Antic amb xaranga i lectura del testament del Carnestoltes. Al finalitzar la Rua, Sardinada popular a la Plaça de la Vila.