COMUNICACIÓ PRÈVIA DE MODIFICACIÓ NO SUBSTANCIAL
Descripció
És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d’una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial.
Modificació no substancial: actuacions que no estan sotmeses a requeriments addicionals envers a la llicència o comunicació prèvia atorgada amb o sense efectes sobre les persones o el medi ambient i que no comporten un augment de la superfície, de la distribució de l’activitat, de les instal·lacions o de la classificació normativa de la mateixa.
En els casos en que l’ampliació o la modificació de l’establiment inclogui noves activitats i no s’ajusti a una modificació no substancial, s’ha de sol·licitar una nova llicència o comunicació prèvia.
Tramitació
Qui pot sol·licitar la comunicació prèvia de modificació no substancial
Persona física i jurídica que exerceix o posseeix una activitat o diverses en un mateix centre o establiment, o bé que, per delegació, té un poder econòmic determinant sobre l’explotació tècnica de l’activitat o les activitats.
Les persones físiques podran triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics o no, llevat del cas que es trobin obligades a fer-ho. El mitjà triat per la persona podrà ser modificat per ella en qualsevol moment.
Qualsevol persona jurídica (empresa, cooperativa, associació, fundació, entitat sense ànim de lucre) està obligada a partir del 2 d’octubre de 2016 a utilitzar únicament els mitjans electrònics per a relacionar-se amb qualsevol administració pública, i en conseqüència, també amb l’Ajuntament de Cunit.
Requisits previs
- Obtenció de les certificacions o llicència específiques que, si és el cas, puguin exigir les normes sectorials per a l’exercici de l’activitat.
- Informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis quan la modificació afecti a activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, sempre que la modificació no substancial afecti en aquest àmbit.
- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
- Disposar de llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (per exemple, guals, terrasses, etc).
- Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.
Documentació que cal presentar?
La sol·licitud de règim de comunicació s’ha de presentar davant l’ajuntament, amb la documentació següent:
- Model instància obertura activitats.
- Projecte tècnic justificatiu del compliment dels requisits establerts per la normativa vigent que li sigui d’aplicació, signat per un tècnic competent.
- Certificat tècnic, signat tècnic competent, que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat.
Tramitació de l’expedient?
- Verificació formal de la documentació presentada.
- Anàlisi de la suficiència i la idoneïtat de la documentació presentada.
- Informes facultatius i preceptius, quan siguin necessaris.
- Resolució mitjançant Decret d’Alcaldia.
- Notificació i comunicació.
Qui resol?
El règim d’intervenció es produeix amb la comunicació, sense perjudici de les facultats de comprovació i verificació de l’administració municipal.
Òrgan Tramitador
Departament d’Activitats de la Corporació municipal – Oficina d’Atenció Ciutadana.
Quin cost té?
Taxa 3.3. Prestació de serveis d’intervenció de l’administració municipal en activitats.
Canvis no substancials activitats 25% quota corresponent.
Fonaments Legals
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, modificada per la Llei 4/1996, de 10 de gener.
- Decret 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Llei 39/2016, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i del procediment administratiu comú.
- Decret 112/2010, de 31 d’agost pel qual s’aprova el reglament que desplega la Llei 11/2009, del 6 de juliol.
- Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
- Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.
- Decret 94/2010 de desplegament de la Llei 16/2009, de 22 de juliol, dels centres de culte.
- Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.