TOT NATURA CUNIT 2019
5. Travessa de Collserola
De Vallvidrera a Barcelona
DIA: 23 / FEBRER / 2019
HORA DE SORTIDA CUNIT : 7:00 h.
LLOCS DE SORTIDA: PARADA BUS AJUNTAMENT
LONGITUD: 9,4 Km.
DESNIVELL: + 275 m. – 450 m.
DIFICULTAT: BAIXA
CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA.
PREU APROX.: 10 – 12 € (segons places)
TRAVESSA MATINAL EN BUS
MAPA:                               DESCRIPCIÓ:
Clà ssica travessa per la Serra de Collserola en sentit N-S per l’extrem occidental de la serralada entre el Baixador de Vallvidrera i Zona Università ria a Barcelona. Recorregut atractiu amb predomini dels corriols amb bones vistes i passant per diversos punts d’interès. Sortint del baixador de Vallvidrera vorejarem el pantà de Vallvidrera, passant per la Font dels Pins, remuntant el torrent passant per la font de l’Espinagosa primer i la font de Can Llevallol desprès, per sortir al Coll de Can Cuià s. Seguirem per un llarg i boscós corriol que anirà voltejant per la zona de les Fatjones, pujant al final a una carena, per on arribarem al Turó d’en Cors (391 m.). Seguirem per la llarga carena que ens portarà s a la Muntanya Pelada (358 m.), el Coll del Portell i finalment pugem al turó de Sant Pere Mà rtir (396 m.), punt culminant de la ruta i cim inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC. D’aquà farem una curta però forta baixada per la Caseta de les Aigües i el Coll de Finestrelles, per arribar a l’Av. d’Esplugues. Creuarem els jardins del Parc Cervantes i finalitzarem a la zona università ria, en plena capital, cosa que no havÃem fet mai al Tot Natura.
Dificultat: Fà cil. Només presenta la forta baixada de Sant Pere Mà rtir a la Diagonal.
Per més informació de la ruta podeu consultar:
https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/198-senderisme-en-tren-del-baixador-de-vallvidrera-a-barcelona-pel-panta-de-vallvidrera-turo-den-co-29665718
PERFIL DE LA RUTA:
Altura mà xima: 396m. Altura mÃnima: 70 m.
MÉS INFORMACIÓ:
Cal portar esmorzar, aigua i calçat de muntanya. Preferible portar pals i botes de muntanya. Sortida matinal amb aproximació en autocar, retornant al migdia abans de dinar. Hora prevista d’arribada a Cunit al voltant de les 14:00 h. Cal efectuar inscripció prèvia ja que les places són limitades. El preu de la sortida estarà en funció del nombre final de participants, però estarà entre 10 i 12 € per persona. Apta a majors de 8 anys. Hi ha places disponibles.
LLOCS I HORES DE SORTIDA:
L’autocar farà parada als següents llocs i hores de sortida:
– Calafell (estació): 6.45h
– Segur de Calafell (Parada bus sentit Barcelona): 6:55h.
– Cunit (Parada Bus Ajuntament): 7:00h.
– Cubelles (Rotonda sortida sentit Barcelona): 7:10h.
– Vilanova i la Geltrú (Rda. Ibèrica. Hospital St. Antoni): 7:15h.
– Vilafranca Penedès (Rotonda de la Girada a l’entrada Mercadona): 7:30h.
GESTIONA LES TEVES RESERVES PER MAIL.
Ja pots reservar plaça a qualsevol de les sortides de la temporada. Totes les gestions es poden fer per whatsapp o per mail. Apunta’t, reserva i comunica qualsevol incidència per correu a totnaturacun@gmail.com o be a mediambient@cunit.cat indicant nom i cognom de cadascuna de les places a reservar, sortida de la reserva i telèfon de contacte.
MÉS INFORMACIÓ I RESERVES:
Ajuntament de Cunit
Regidoria de Medi Ambient, Sostenibilitat i Platges
Telèfon: 977676318 // 606123173 (fora d’hores d’oficina)
totnaturacun@gmail.com



