3. Serra de Marina

De Tiana a Sta. Coloma de Gramanet

Imatge de Tot Natura: serra de Marina 1

DIA: 22 / FEBRER / 2020

HORA DE SORTIDA: 7:00 h.

LLOC: PARADA BUS AJUNTAMENT

LONGITUD: 10,240 Km.

DESNIVELLS: + – 510 m.

DIFICULTAT: BAIXA

CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA.

PREU APROX.: 10 € (segons places)

SORTIDA MATINAL EN AUTOCAR.

MAPA:                                                                                                                    DESCRIPCIÓ:

Imatge de Tot Natura: serra de Marina 2

Primera vegada que anem a la Serra de Marina, inèdita encara a Tot Natura, amb una travessa que uneix l’extrem nord de les poblacions de Tiana i Santa Coloma de Gramenet. Sortirem de la zona esportiva de Tiana, pujant de cop per darrere de l’observatori astronòmic vorejant el revolt de la Paella, per seguir per sota la línia elèctrica que ens porta al cementiri d’Empestats just abans d’arribar al Coll de Montalegre. Aquí agafarem als que vulguin neutralitzar aquest tram de pujada notable. Voregem l’alberg de la Conreria i seguirem per pista fins a les Roques de Poca-Roba.

Aquí ens desviarem per agafar un corriol que evita baixar a Can Ruti, planejant per sota el Turó de la Nadala per arribar a la font d’Amigó. Després d’una curta pujadeta arribem al Coll de la Malesa. Voregem el torrent del Tet i per la Carrerada arribem al Collet de la Vellençana. Ara seguirem un bonic corriol per dins del bosc que porta al Turó de Roda-soques i a la Font d’en Mora. Voregem la urbanització la Vellençana pujant al Turó de Sant Onofre primer i el de Sant Climent després, per baixar al Coll de les Ermites. Seguint un curt tram de carretera arribem al Coll de Puig Castellar. Aquí per corriol ens enfilem al Puig Castellar on hi ha un conegut i destacat poblat iber. Baixarem per la pista al planell de les Alzines cap al Coll dels Avions, i d’aquí amb una curta baixada una mica dreta arribem a Can Franquesa, on finalitzem aquesta travessa. Dificultat: Baixa, però amb un cert desnivell i les diverses pujades i baixades que fan que sigui un recorregut trenca-cames, però sense dificultat tècnica.

PERFIL DE LA RUTA:

Imatge de Tot Natura: serra de Marina 3

Altura màxima: 363 m. Altura mínima: 178 m.

NOTA: Plantejarem la sortida amb dues opcions: Una sortint de la zona esportiva de Tiana, i l’altre sortint del Coll de Montalegre on hi ha l’Alberg de la Conreria, que redueix 1,5 km. de distància i 130 m. de desnivell pujat. La descripció i les dades corresponent a la sortida completa. Els que facin la sortida reduïda, l’autocar els deixarà al lloc on després els recollirem la resta del grup. Així s’ha de seguir la descripció de la ruta a partir del Coll de Montalegre. La distància seria de 8,7 Km amb 330 m pujats i 500 de baixats.

Si voleu més informació sobre d’una ruta semblant la podeu consultar els següents enllaços:

https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/de-tiana-a-santa-coloma-de-gramanet-22360343

https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/tiana-santa-coloma-de-gramenet-22358435

MÉS INFORMACIÓ:

Travessa matinal en autocar, retornant al migdia abans de dinar. Hora prevista d’arribada a Cunit al voltant de les 14:00 h. Cal portar esmorzar, aigua i calçat de muntanya. Es poden portar pals o no, tot i que són aconsellables, així com botes de muntanya. Cal efectuar inscripció prèvia, ja que les places són limitades. El preu de la sortida estarà en funció del nombre final de participants, però estarà entre 10 i 12 € per persona. Apta a majors de 9 anys. Hi ha places disponibles.

Imatge de Tot Natura: serra de Marina 4

LLOCS I HORES DE SORTIDA:

L’autocar farà parada als següents llocs i hores de sortida:

– Vilafranca Penedès (Rotonda de la Girada costat Mercadona): 6:25h.

– Calafell (estació): 6.45h

– Segur de Calafell (Parada bus sentit Barcelona): 6:55h.

– Cunit (Parada Bus Ajuntament): 7:00h.

– Cubelles (Rotonda sortida sentit Barcelona): 7:10h.

– Vilanova i la Geltrú (Rda. Ibèrica. Hospital St. Antoni): 7:15h.

GESTIONA LES TEVES RESERVES PER MAIL.

Ja pots reservar plaça a qualsevol de les sortides del mes de febrer a l’espera de la publicació de la resta de la temporada. Totes les gestions es poden fer per mail o whatsapp. Apunta’t, reserva i comunica qualsevol incidència per correu a totnaturacun@gmail.com o bé a mediambient@cunit.cat També es poden fer les inscripcions, reserves i consultes per whatsapp o telèfon al 977676318 o al 606123173, fora d’horari d’oficina, indicant nom i cognom de cadascuna de les places a reservar, sortida de la reserva i telèfon de contacte.

Imatge de Tot Natura: serra de Marina 5
Torrent de la Font d’Amigó

MÉS INFORMACIÓ I RESERVES:

Ajuntament de Cunit

Regidoria de Medi Ambient, Sostenibilitat i Platges

Telèfon: 977676318

totnaturacun@gmail.com

mediambient@cunit.cat

 

 

Galeria d'imatges