Per primera vegada, l’Institut Ernest Lluch i Martín acull una jornada de donació a les seves instal·lacions el dimarts 5 d’abril en horari de 10 a 20h. Aquesta campanya que han engegat alumnes de l’ESO de l’Institut i alumnes del Centre de Formació d’Adults Dolors Paul conjuntament amb l’Ajuntament de Cunit,  és el resultat del programa educatiu que involucra als joves en la difusió de la necessitat de donar sang.

Els i les estudiants han creat materials per promocionar la donació i s’espera que prop de 160 persones hi vinguin a donar sang.

Pots reservar la teva llitera a http://donarsang.gencat.cat

La campanya arriba en un moment en què les reserves estan més baixes del que és habitual. Amb aquesta jornada es vol incentivar la donació les setmanes prèvies a les festivitats per tal de remuntar les donacions abans de Pasqua. Avui tenim sang per als següents 5 dies, quan l’òptim en són 10.

Les reserves de sang baixen considerablement durant Setmana Santa. El canvi d’hàbits i les vacances fan que la població s’acosti menys als punts de donació.

Cal tenir en compte que les plaquetes, un dels elements que s’extreu de cada donació de sang, caduquen al cap de 5 dies i que els glòbuls vermells als 42. Per això, és important mantenir les donacions al llarg de tot l’any i aconseguir unes 1.000 donacions cada dia.

Galeria d'imatges