CAMINADA POPULAR DE CUNIT – 2025
De la Masia de la Creu al Foix i Cunit
DIA: 20 / SETEMBRE / 2025
HORA DE SORTIDA: 08:00 h.
LLOC: Parada bus C/ E. Granados
LONGITUD: 11,5 Km.
DESNIVELLS: + 260 m. – 480 m.
DIFICULTAT: BAIXA
CAL INSCRIPCIÓ PRÈVIA.
SORTIDA GRATUITA.
ANADA AMB BUS. Places limitades
INTRODUCCIÓ: Atractiva i variada travessa, entre la Masia de la Creu entre Clariana i Trenca-roques i arribant a la Plaça de la Vila de Cunit passant per llocs emblemà tic com la Font d’Horta i el meandre del Foix per baixar a Cunit pel fondo de la cova negra, Costa Cunit, i la carrerada de Santa Coloma. Es tracta d’una caminada popular, que forma parts dels actes de la Setmana Catalana de la Mobilitat, que te lloc arreu de Catalunya entre els dies 14 i 21 de setembre.
MAPA: DESCRIPCIÓ: Anada en autocar gratuït gentilesa de l’Ajuntament.

Dificultat: Baixa. Recorregut no massa llarg i sense gran desnivell, més de baixada que de pujada, per terreny força boscós i agradable. Sense dificultat tècnica i amb alguns trams més pendents, però tot i aixÃ, apte per a tota persona acostumada a caminar. Ruta inèdita en el que no es troba publicat el recorregut que farem, però podeu trobar més informació de rutes per la zona a: :
https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/costa-cunit-masia-de-la-creu-clariana-costa-cunit-123229551
https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/foix-i-font-dhorta-des-de-costa-cunit-973307
PERFIL DE LA RUTA:
Altura mà xima: 246 m. Altura mÃnima: 8 m. Altura de la sortida: 227m Altura de l’arribada: 8 m
IMPORTANT: Cal portar esmorzar, aigua abundant, roba còmode i fresca i calçat esportiu o de muntanya. No recomanable calçat de carrer, sandà lies o xancles. Es pot anar amb pals o sense, però poden ser d’utilitat en algun tram de baixada. Sortida matinal. Trasllat a la masia de la Creu amb autobús. Punt de sortida a la parada de bus de l’Av. De Barcelona, cantonada C/ Enric Granados, sentit Tarragona (prop de l’Ajuntament) a les 8:00h. Preguem mà xima puntualitat. A les 8:05 h. sortirem. Sortida gratuïta, bus inclòs. Per aquesta sortida cal fer inscripció obligatòria ja que les places del bus son limitades, per ordre d’inscripció. En cap que un cop s’hagi fet la inscripció no es pugui anar és obligatori comunicar-ho per tal de poder passar la plaça a una altre persona.
Per aquesta sortida cal fer inscripció únicament per mail a l’adreça mediambient@cunit.cat ja que es centralitzaran totes les inscripcions només per aquest canal, per evitar duplicitats i mantenir un únic ordre d’inscripció.
Sortida apta a majors de 7 anys, si estan acostumats a caminar. Sortida matinal, amb horari previst de retorn a Cunit al voltant de les 13:00 hores.
Per aquesta sortida només hi ha recollida i sortida del punt indicat a Cunit.
MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS:
Ajuntament de Cunit
Regidoria de Medi Ambient, Sostenibilitat i Platges
Telèfon: 977674080 ext. 130
Â















