L’Ajuntament de Cunit ha proposat recuperar tota l’autenticitat i la memòria de l’època de la Transhumància concretament en el camí ramader que uneix Santa Coloma de Queralt i el nostre municipi. En els darrers anys, des de la regidoria de Turisme, s’ha impulsat iniciatives de recuperació, informació i promoció d’aquesta ruta i, aquesta tardor, celebrarà també unes jornades molt especials, en què els visitants podran viure en primera persona l’experiència de recórrer aquesta ruta a peu o amb bicicleta.
LA DIVULGACIÓ CONJUNTA DELS ORÍGENS: Un dels objectius d’aquest projecte per mantenir viu el record de temps passats i també per poder transmetre a les generacions més joves els orígens de la societat que han heretat.
Amb aquesta voluntat, els ajuntaments de Cunit i Santa Coloma de Queralt, juntament amb els ajuntaments de Castellví de la Marca, Sant Jaume dels Domenys i Torrelles de Foix i el Consell Comarcal del Baix Penedès han sumat esforços i fan possible aquesta nova iniciativa turística, esportiva i de memòria del territori.
La Carrerada de Santa Coloma va ser una ruta transhumant cabdal en el seu temps. I, des d’ara, gràcies a la voluntat de les institucions i a la implicació de les persones que ho fan possible, esdevindrà novament un element de promoció econòmica, no pas ramader però sí turístic, que vol atraure visitants i fer-los gaudir dels paisatges, els costums, la cultura, la història i la gastronomia del territori que travessa.
Jaume Casañas, alcalde de Cunit valora aquest projecte “la proposta de reviure aquesta part de la història del nostre i d’altres municipis ja pren forma. Per fi tenim les propostes damunt de la taula i les hem adaptat a diferents perfils perquè el màxim de persones puguin gaudir-les. Divulgar i donar a conèixer el nostre patrimoni i la nostra història a través de vivències ens aporta sempre un valor afegit”.
Es poden realitzar les inscripcions a aquestes modalitats al web https://www.cunit.cat/carrerada/
La Carrerada Sta Coloma a peu (4 etapes):
Guiats per un pastor de tota la vida, en Salvador, acompanyareu el seu ramat d’ovelles durant 64 quilòmetres i quatre jornades, des de Santa Coloma fins a arribar a Cunit, vivint i sentint tota l’autenticitat de la Carrerada de Santa Coloma.
L’inici de la ruta serà el dissabte 29 d’octubre, i s’arribarà a la platja de Cunit el dimarts, 1 de novembre, havent fet nit a Sant Magí de la Brufaganya, Torrelles de Foix i L’Arboç. En arribar a destí, es podrà gaudir d’una festa de benvinguda a la platja i serà el punt de trobada amb les persones que hauran fet les altres rutes a peu i amb bicicleta de muntanya.
Opció bàsica: 75€ (menors de 18 anys acompanyats d’adults: 25€)
Inclou:
-Participació en la ruta amb track oficial acompanyant el ramat i en Salvador
-Samarreta commemorativa
-Transport de motxilla, tenda de campanya i/o màrfega
-Sopar, dinar, esmorzar i avituallaments de dissabte a dimarts ambdós inclosos
-Participació en les activitats complementàries de tarda (Ioga, xerrades, música…)
Opció completa: les persones que vulguin allotjar-se en cases rurals de la zona se’ls proporcionarà un llistat perquè puguin gestionar la reserva individualment. El preu inclou el transport des del punt on acaba la ruta del dia fins a l’allotjament triat.
La Carrerada de Sta Coloma popular a peu L’Arboç – Cunit:
El dia de Tots Sants es podrà gaudir d’una versió reduïda i assequible per a tothom, que permetrà endinsar-se igualment en tot l’esperit de la Carrerada de Santa Coloma amb una ruta d’uns 14 quilòmetres entre L’Arboç i Cunit.
Un cop ja a la platja s’oferirà un vermut i mentre tindrà lloc l’arribada progressiva de tots aquells que hauran participat en la ruta llarga a peu o en les modalitats de bicicleta. Podeu decidir si deixeu el vostre mitjà de transport particular a la sortida o a l’arribada i, a l’inici o en acabar, fer ús del servei de tren per desplaçar-vos.
Preu: 6€. Inclou: samarreta commemorativa, avituallaments i vermut a l’arribada.
La Carrerada Sta Coloma amb BTT (60KM):
El dimarts, 1 de novembre, un bus portarà, a primera hora i amb les bicicletes, des de Cunit a Santa Coloma de Queralt. Des d’allà, se seguirà íntegrament la Carrerada de Santa Coloma en sentit descendent, al llarg de 64 quilòmetres. El dinar tindrà lloc a Torrelles de Foix i es tornarà a Cunit juntament amb els participants de la modalitat Half, gaudint d’un trajecte ràpid, accessible i encisador, envoltats del paisatge i la història d’aquests grans territoris.
En arribar a la platja de Cunit, també es coincidirà amb les persones que hauran fet les rutes caminant i tots plegats formaran part d’una festa de benvinguda a la vila, com es feia antigament.
El preu de la inscripció de la CARRERADA completa és de 35€, i inclou:
-Transport del participant i la bicicleta de Cunit a Santa Coloma de Queralt
-Avituallaments en ruta i dinar a les Dous
-Festa d’arribada
-Regal commemoratiu
-Dret a participar en la prova, dorsal, track i assegurança d’accidents
Carrerada Sta Coloma amb BTT (Mitja):
L’1 de novembre, se sortirà de bon matí des de la platja de Cunit per fer mitja Carrerada, d’anada i tornada: primer en sentit ascendent fins a Torrelles de Foix, on es dinarà juntament amb els participants de la modalitat llarga de BTT, tornant en acabar cap a Cunit. Una ruta d’uns 60 quilòmetres que permetrà esprémer al màxim aquest camí ramader en els dos sentits de la marxa, arrencant i acabant a tocar del mar.
En arribar a la platja de Cunit, els participants d’aquesta modalitat es reuniran també amb les persones que hauran fet la ruta a peu, gaudint tots junts d’una festa de benvinguda a la vila, com es feia fa dècades.
El preu de la inscripció de la mitja CARRERADA és de 25€, i inclou:
-Avituallaments en ruta i dinar a les Dous
-Festa d’arribada
-Regal commemoratiu
INSCRIPCIONS
VIDEO DE PRESENTACIÓ CAMÍ RAMADER
La #CarreradaDeSantaColoma22 ja té samarreta oficial. Aconsegueix la teva, amb la inscripció!